mandag den 29. oktober 2012

Steve Jobs' sidste projekt


Godt et år efter at grundlæggeren af Apple, Steve Jobs, døde af kræft, er hans sidste projekt blevet færdig på et værft i Holland.

Den 260 fod lange yacht er Steve Jobs sidste og imponerende projekt.
Perfektionisten ønskede endnu engang at skabe noget af det ypperste – denne gang beregnet til sejlads på de store have.

Steve Jobs ’blandede sig’ i alt fra design til valg af de fineste materialer, der kan opdrives.
Han fik blandt andet chef-ingeniøren bag designet af Apple-butikkerne til at designe særligt vinduesglas til skibsskroget af aluminium.

Jobs var nærmest besat af at få skibet bygget færdigt.
- Jeg ved godt, at jeg måske efterlader Laurene (Jobs' kone, red.) en båd, der kun er halvt bygget færdig. Men jeg bliver ved. Ellers indrømmer jeg jo bare, at jeg skal dø, sagde Steve Jobs til Walter Isaacson, der har skrevet den seneste biografi om manden, der bliver betegnet som et reguært geni.

Skibet er netop blevet døbt 'Venus', og det blev i weekenden vist frem for første gang i Holland. Det er dog uvist, hvornår Venus skal på sin jomfru-sejlads.


Jobs' familie har foræret alle, der har været med til at bygge skibet en iPod Shuffle sammen med en personlig takke-skrivelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar