tirsdag den 11. oktober 2011

Vil du gerne kunne betjene dit TV med din stemme?

Rygter om opgraderet Apple TV, nu med Siri ... !

Du skal have boet under en sten hvis du ikke har hørt om Siri, den nye virtuelle, stemme-styrede assistent i iPhone 4S (jeg *har* bestilt min...) - men det lader til, at Apple synes det er synd kun at bruge Siri i deres iPhone 4S? I hvert fald er rygtemøllen i fuld gang efter iPhone 4S lanceringen, og denne gang gælder det Apple TV!

Og jeg kan godt forstå hypen: ifølge de folk der har været heldige nok til at prøve Siri, er der tale om en skelsættende oplevelse, med en utroligt høj forståelses-procent - det virker, slet og ret.

Se nu din fladskærm for dig. Kobl en Apple TV 2 på - men en, der har fået en en opgradering (bl.a. dual-core A5 processor), så den er stinker hurtig, og nu i stand til at køre Siri. Hvad har du så?

Et fjernsyn du kan tale med - og som svarer dig, og forstår hvad du siger (jeg tror alle taler til / råber ad deres skærme fra tid til anden?). Du skal stadig - indtil videre - bruge en fjernbetjening til at tænde dit fjernsyn med, men derfra? “Vis mig So Ein Ding”. “Skru op til 40”. “Hvad er det næste program?”. “Hvordan bliver weekend vejret?”. “Foreslå en action-film?”. “Foreslå noget aftensmad”. “Optag Troldspejlet på Ramasjang på mandag”.

UJ hvor gad jeg godt ha’ en Apple TV med den upgrade!!! - så hermed gentagne stille bønner om, at dette ikke blot er varm luft, men rent faktisk et rygte der har hold i noget sandhed...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar